Filléres tetszésnyilvánítás

Utolsó kommentek

  • balkáni gerlo: hamvas a neten itt: hamvaseletmu.uw.hu/ :))) (2013.03.25. 14:26) hamvast neten ne keress?
  • pannonfunk: Áh, ez idiotizmus. Hogy miért, arra következő történetet lehet hozni: Képzeljük el, hogy az előző... (2012.12.07. 17:31) A köztársaság megmentése
  • Vérkekec: bocsánat, nem karinthy volt az, hanem örkény.... (2012.04.18. 10:40) Ősök és vétkek
  • balkáni gerlo: Ruzsa Ferenc ma délelőtt Kuncze Gábor vendége volt a Klubrádióban. Itt a beszélgetésük A köztársas... (2012.03.08. 12:55) A köztársaság megmentése
  • tibapó: 1.Mi az, hogy a pártok alkotmányozzanak? nem! Mindenki alkotmányozzon! Ne megfigyelőként, hanem ak... (2012.02.05. 20:39) A köztársaság megmentése
  • Utolsó 20

Szociál

Találkozás egy fiatalemberrel

2011.03.31. 13:53 felolvasó

Felszálltam a buszra, és egy kedves fiatalember azonnal készségesen beljebb húzódott a dupla ülésen, hogy le tudjak ülni. Megköszöntem, helyet foglaltam és belemerültem az újságomba. Legközelebb akkor kaptam fel a fejemet, amikor a mellettem ülő, konszolidált fiatalember halk, de tisztán csengő hangon megszólalt: „Nem tőlünk kellene kérnie a jegyeket.” Természetesen egy BKV-ellenőr állt mellettünk. 

Már megint egy bliccelő, aki megpróbálja kimagyarázni magát – futott át a gondolat az agyamon, és kotorászni kezdtem a bérletem után. Ám a fiatalember – meglepő fordulattal – így folytatta: „Hanem azoktól, ott.” És a fejével hátrafelé biccentett.

Mindketten hátrafordultunk. A busz végében, az ajtónál három cigány állt, két nő és egy férfi, akiknek szemmel láthatóan hirtelen kedvük támadt a következő megállónál leszállni.
A fiatalember nyilván érezte, hogy még tartozik az indoklással a kissé értetlenül álló ellenőrnek:
„Koszosak, büdösek és hangosak. A legszívesebben lelőném őket.” 
És közben olyan őszinte és nyílt tekintetettel nézett az ellenőr szemébe, mint Boka, amikor azt mondja: Fiúk, megvédjük a grundot!
„Nekem mindenkitől el kell kérnem a jegyét” – mondta tétován az ellenőr.
„Félre ne értse, nekem van bérletem” – folytatta a fiatalember, és már nyújtotta is az ellenőr felé a bizonyítékot.
Az ellenőr látható zavarral forgatta a dokumentumot, majd visszaadta tulajdonosának. A fiatalember, hogy oldja a feszültséget, rámosolygott és bizalmas hangon hozzátette:
„Persze tudom, hogy nem maguk tehetnek róla. A vezetés a hibás.”
Az ellenőr önkéntelenül is a buszvezető felé pillantott. A busz időközben megállt, a cigányok leszálltak, az ellenőr, láthatóan megkönnyebbülve, továbblépett.
A következő megállónál a fiatalember, miután udvariasan megkért, hogy engedjem ki, maga is leszállt. Mellettem ott maradt egy üres hely: tiszta volt, szagtalan és csendes.

Szólj hozzá!

Címkék: bkv cigányok

A bejegyzés trackback címe:

https://anzix.blog.hu/api/trackback/id/tr602788074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása